Museumpromotion

Shop in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis (Brussel)

Inloggen

uitverkocht
Panzer IV Ausf.H 1:35
 Klik op het vergrootglas om de zoom te zien
Verwijzing : P4-1351-TO
Panzer IV Ausf.H Mid Version 1:35

AIRFIX A1351
Scale 1:35
Skill level 3
Item Length/Height/Width (Without Packaging) : 20,1 x 7,66 x 8,2 cm

Scheme options 2
Panzer IV Ausf.H "Mid Version" 1:35 Panzerkampfwagen IV Ausf H 6. Kompanie, Panzer Regiment 130 (Panzer Lehr Division), Normandy June 1944.
Panzer IV Ausf.H "Mid Version" 1:35 Panzerkampfwagen IV Ausf H 3rd (or 20th) Panzer Division, Poland, 1944.

De Duitse middelgrote tank Panzerkampfwagen IV werd eind jaren 1930 ontwikkeld en werd tijdens de Tweede Wereldoorlog intensief gebruikt. De productie van de Panzer IV Ausf. H begon in juni 1943. Deze versie werd aangeduid als de Sd. Kfz. 161/2. Vergeleken met de vorige varianten had dit model Zimmerit-pasta op alle verticale oppervlakken van het pantser om aanhechting van magnetische antitankmijnen te voorkomen.

Het koepeldak was versterkt van 10mm tot 16 en 25mm segmenten. Rompbeplating van 5 mm en koepelbeplating van 8 mm werden toegevoegd voor verdere bescherming, waardoor de zichtpoorten aan de rompzijde verdwenen. Later werd de romp ook voorzien van driehoekige steunen voor de gemakkelijk te beschadigen zijskirts. Samen met enkele andere wijzigingen verhoogden deze toevoegingen aan het ontwerp het gewicht van de tank tot 25 ton, en de maximumsnelheid daalde tot 16 km/u op cross country terrein.
Producten beschikbaar : 0