1914-1945 Tijden in het teken van oorlog

1914-1945 Tijden in het teken van oorlog
Reference : OG39-11-ML
Full title : 1914-1945 Tijden in het teken van oorlog
In 2014 is het precies honderd jaar geleden dat de eerste van twee wereldoorlogen uitbrak die de twintigste eeuw kenmerkten. Om die reden brengt Reader's Digest deze speciale verzamelband uit, die is samengesteld uit delen van de succesvolle serie "Geïllustreerde Wereldgeschiedenis".

De Eerste Wereldoorlog leidde tot grote machtsverschuivingen in de hele wereld. In Rusland kwam het communisme op en in Duitsland werd de hoop op democratie vanaf 1933 verbrijzeld door Adolf Hitlers regime. De Verenigde Staten werden een wereldmacht en genoten ongekende economische voortuigang.

De Tweede Wereldoorlog ving aan met de inval van POlen, waarmee Hitlers nazi-Duitsland een nieuw wereldwijd conflict deed oplaaien. Terwijl de wrede volkerenmoord op de <joden begon, zorgde de Japanse aanval op Pearl Harbour ervoor dat Verenigde Staten zich in de Tweede Wereldoorlog mengden.

Dit naslagwerk toont hoe de gebeuirtenissen in Oost-Europa leidden tot internationale strijd en hoe de verdragen die vrede moesten brengen juist de kiem vormden voor een nieuwe wereldwijd conflict.
Author : -
Language : DUTCH